söndag 16 september 2012

Söndagsturen 120916

Nu har jag varit alltför inaktiv alltför länge. Förkylning, operationer och massor av jobb som gjort att jag inte kunnat vila mig frisk är lätt att skylla på. Så jag gör det. Men nu bestämmer jag att jag struntar i allt det där. Det går bara man vill. Bara att hitta rätt nivå.
Så igår plockade jag svamp hela dagen. Att lufsa i skog, över stock och sten, i gummistövlar känns också i kroppen. Var så oerhört trött på kvällen att jag däckade innan tio.

Men nu till det viktiga; söndagsturen. Tänkte mestadels gå en promenad för att få röra lite på mig, men kände mig pigg och snörade på nya snabba skorna, drack ett glas chiafrön och drog ut. Hann gå ca 150 meter till jag kom till först uppförslutet och började springa. Sen höll jag på sådär, gick och sprang om vartannat hela rundan. Så på 42 minuter var jag runt. Gick i normal takt, men galet vad snabbt steget blir i skorna! Eller så har jag massa lagrad energi. Gött hursomhelst!
Och jag gillar uppförsbackar. Att springa i dem.

Så; 7,10 km. Tid; 5:58 min/km.
Avslutar med lite pushups och 100's.

1 kommentar: