Idag råkade det bli styrka istället.
Hade verkligen tänkt att ge mig ut på en löptur, men så bokade jag in mig på ett BodyPumppass och tog det istället. Tog det lite piano med vikterna eftersom jag inte kört på ett tag, och inte heller testat den senaste koreografin. Men nu vet jag!
Det kändes gött och jag kan lasta på rejält på många muskelgrupper.
Imorgon satsar jag på en kortis på löpbandet och ett pass BodyBalance.
Sen har jag börjat kika på klassikern och tjejklassikern. Det är väl bara att göra?! Pepp pepp!!!
söndag 30 september 2012
fredag 28 september 2012
Morgonstund har guld i mun
05:45. Klockan ringer.
Sugen på att gå upp?
Inte så värst. Men bra då att man bestämt träff för då har man inte mycket att välja på.
På morgonpromenaden hinner man prata om mycket, och få en grym start på dagen. Men just nu, ca 20 timmar senare är jag rätt trött...
Dagens: 6 km, 55 min.
Sugen på att gå upp?
Inte så värst. Men bra då att man bestämt träff för då har man inte mycket att välja på.
På morgonpromenaden hinner man prata om mycket, och få en grym start på dagen. Men just nu, ca 20 timmar senare är jag rätt trött...
Dagens: 6 km, 55 min.
torsdag 27 september 2012
Söndagsturen 120923
Men jösses,
vi sprang ju i söndags, jag och annan.
Har jag missat att notera detta!?
Finns inga ursäkter. bara att jag inte hunnit.
Det var iallafall en riktigt skön söndagstur. Vädret var gött och vi var lite lagom springsugna. Åttan blev det, eftersom kvällen hade fler planer åt oss båda.
tog det förbaskat lugnt, så det kändes sådär gött hela vägen.
Distans: 8 km
Tid: 50 min.
vi sprang ju i söndags, jag och annan.
Har jag missat att notera detta!?
Finns inga ursäkter. bara att jag inte hunnit.
Det var iallafall en riktigt skön söndagstur. Vädret var gött och vi var lite lagom springsugna. Åttan blev det, eftersom kvällen hade fler planer åt oss båda.
tog det förbaskat lugnt, så det kändes sådär gött hela vägen.
Distans: 8 km
Tid: 50 min.
fredag 21 september 2012
Fredagsmys
Mysgymma. Det är grymt bra. Skön träning på en fredag är ett måste, annars blir det inte av utan man hamnar rakt i soffan.
Idag har jag och Anna kört roddmaskin, tränat rygg, triceps och mage. Om ett tag kommer vi orka köra plankan hur länge som helst.
Och så kom vi på att vi ska göra ett litet program till oss själva som vi kan köra på egen hand. Eftersom vi jobbar så mkt att vi typ aldrig hinner träna sådär mycket ihop som vi vill.
Så på söndag blir det löpning och lite bestämmande av styrkeövningar.
Avslutade såklart med skön stretch, och bastu. Man kan ha sämre avslut på jobbveckan!
Idag har jag och Anna kört roddmaskin, tränat rygg, triceps och mage. Om ett tag kommer vi orka köra plankan hur länge som helst.
Och så kom vi på att vi ska göra ett litet program till oss själva som vi kan köra på egen hand. Eftersom vi jobbar så mkt att vi typ aldrig hinner träna sådär mycket ihop som vi vill.
Så på söndag blir det löpning och lite bestämmande av styrkeövningar.
Avslutade såklart med skön stretch, och bastu. Man kan ha sämre avslut på jobbveckan!
onsdag 19 september 2012
En kortis
Dagens tilltänkta styrkepass hanns inte med. Kör lite hemma istället. Värmde upp med en 25-minuters runda löpning/promenad. Mina vader gör brutalt ont och jag försöker göra allt för att stretcha mina fötter just nu. Det där om att knäcka vaderna totalt var inte så svårt alls.
tisdag 18 september 2012
När man jobbar...
...kan man också aktivera sig. Sena kvällar med kick off innebär mer än bara god mat och dryck. Även denna vecka blev det bowling. Konstaterar följande: jag är sjukt dålig på bowling. Okej grej att vara dålig på.
måndag 17 september 2012
Kompisar på gymmet!
Ja, idag träffade jag på en hel drös vänner och bekanta på Sportlife. Det är bra. Då finns ännu fler anledningar till att gå dit och träna.
Efter gårdagens löpning/promenad så har jag ont i benen, vaderna, fötterna och rumpan. Så idag körde jag body balance för att stretcha ut.
Problemet är bara att det inte bara är stretch i det där passet, utan en hel del styrka med. Och man jobbar mycket med små och stora muskler i benen, vaderna, fötterna och rumpan. Aj. Imorn är det vilodag.
Hur som helst, nytt pass idag och en mördande magträning. Det bådar gott!
Dagens: 1 Tim body balance.
Efter gårdagens löpning/promenad så har jag ont i benen, vaderna, fötterna och rumpan. Så idag körde jag body balance för att stretcha ut.
Problemet är bara att det inte bara är stretch i det där passet, utan en hel del styrka med. Och man jobbar mycket med små och stora muskler i benen, vaderna, fötterna och rumpan. Aj. Imorn är det vilodag.
Hur som helst, nytt pass idag och en mördande magträning. Det bådar gott!
Dagens: 1 Tim body balance.
söndag 16 september 2012
Söndagsturen 120916
Nu har jag varit alltför inaktiv alltför länge. Förkylning, operationer och massor av jobb som gjort att jag inte kunnat vila mig frisk är lätt att skylla på. Så jag gör det. Men nu bestämmer jag att jag struntar i allt det där. Det går bara man vill. Bara att hitta rätt nivå.
Så igår plockade jag svamp hela dagen. Att lufsa i skog, över stock och sten, i gummistövlar känns också i kroppen. Var så oerhört trött på kvällen att jag däckade innan tio.
Men nu till det viktiga; söndagsturen. Tänkte mestadels gå en promenad för att få röra lite på mig, men kände mig pigg och snörade på nya snabba skorna, drack ett glas chiafrön och drog ut. Hann gå ca 150 meter till jag kom till först uppförslutet och började springa. Sen höll jag på sådär, gick och sprang om vartannat hela rundan. Så på 42 minuter var jag runt. Gick i normal takt, men galet vad snabbt steget blir i skorna! Eller så har jag massa lagrad energi. Gött hursomhelst!
Och jag gillar uppförsbackar. Att springa i dem.
Så; 7,10 km. Tid; 5:58 min/km.
Avslutar med lite pushups och 100's.
Så igår plockade jag svamp hela dagen. Att lufsa i skog, över stock och sten, i gummistövlar känns också i kroppen. Var så oerhört trött på kvällen att jag däckade innan tio.
Men nu till det viktiga; söndagsturen. Tänkte mestadels gå en promenad för att få röra lite på mig, men kände mig pigg och snörade på nya snabba skorna, drack ett glas chiafrön och drog ut. Hann gå ca 150 meter till jag kom till först uppförslutet och började springa. Sen höll jag på sådär, gick och sprang om vartannat hela rundan. Så på 42 minuter var jag runt. Gick i normal takt, men galet vad snabbt steget blir i skorna! Eller så har jag massa lagrad energi. Gött hursomhelst!
Och jag gillar uppförsbackar. Att springa i dem.
Så; 7,10 km. Tid; 5:58 min/km.
Avslutar med lite pushups och 100's.
torsdag 13 september 2012
Styrka!
Idag orkade jag inte sitta stilla något mer. Så städning varvades med allehanda styrkeövningar som kan köras på hemmaplan utan redskap. Känns som en lagom start. Hundreds, triceps pushups, vanliga pushups, lite knäböj, solhälsning, sidoplanka och ett par pilatesrotationer. Gött. Snart är jag redo på riktigt!
tisdag 11 september 2012
På resande fot
Kort, men fin och varm, lunchpromenix idag. Hej Linköping! Ikväll ska jag bowla så det blir dagens riktiga träningspass. Dock verkar min bowlingarm redan fått en liten förslitningsskada pga bärande på tung handväska. Påminn mig; jag måste köpa en ny!
måndag 10 september 2012
Man kan motionera ändå.
Jag längtar efter styrketräning.
Jag längtar efter att springa.
Nöjer mig med promenad idag. Med löpskorna på.
Jag längtar efter att springa.
Nöjer mig med promenad idag. Med löpskorna på.
torsdag 6 september 2012
På resande fot
När jag befinner mig på resande fot brukar jag prioritera att packa ner lite träningskläder. Dock har jag haft fullt upp även på kvällarna denna gång, startmöten och middagar och sena intervjuer.
Så denna gång var allt jag hann med en promenad till och från lunchen på sisådär totalt 35 minuter. Hej Malmö!
Så denna gång var allt jag hann med en promenad till och från lunchen på sisådär totalt 35 minuter. Hej Malmö!
tisdag 4 september 2012
Men på allvar... Kan jag få vara frisk lite längre än en vecka i sträck?
C-vitaminchockar med kiwi och apelsin. Dricker bara varmt.
Och fuskar och gör armhävningar.
C-vitaminchockar med kiwi och apelsin. Dricker bara varmt.
Och fuskar och gör armhävningar.
måndag 3 september 2012
Dagens pass:
1km löpning. Löpband. Nya skor. Ny teknik. Känns bra att börja smått.
1h body balance på odinsgatan.
Tog bara ett kort snabbt pass på bandet i de nya skorna. Många små steg blir det, men vad lätta fötterna känns! Roligt och inspirerande. Nu ska jag inte knäcka vaderna.
Därför körde jag ett härligt body balancepass efter min lilla uppvärmning. Bra med lite stretch och skön styrka.
Smoothie med banan, bär, yoghurt och chiafrön till kvällis.
1km löpning. Löpband. Nya skor. Ny teknik. Känns bra att börja smått.
1h body balance på odinsgatan.
Tog bara ett kort snabbt pass på bandet i de nya skorna. Många små steg blir det, men vad lätta fötterna känns! Roligt och inspirerande. Nu ska jag inte knäcka vaderna.
Därför körde jag ett härligt body balancepass efter min lilla uppvärmning. Bra med lite stretch och skön styrka.
Smoothie med banan, bär, yoghurt och chiafrön till kvällis.
söndag 2 september 2012
Söndagsturen
Dagens runda: 1 mil i backig terräng i Skatås.
Tid: 1:04
Bonus: ösregn
Grymt bra jobbat!
Tid: 1:04
Bonus: ösregn
Grymt bra jobbat!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




