onsdag 27 februari 2013

Nästan frisk?

Jodå, idag har jag varit hos kiropraktorn igen. Drygt en månad sen sist och nu såg han resultat av min magträning. "Nu har du faktiskt muskler på vänster sida också."
Så det är bara att fortsätta stretcha och stretcha och så träna mage. Fick två finfina rumpövningar också som gör att stora sätesmuskeln ska bli stark. Då jobbar den istället för utsida lår. Bra va?

Igår sprang jag intervaller. Ökade till och med på slutet. Nu jäklar. Typ 79 dagar kvar till varvet. Är i fas. Bra.

söndag 24 februari 2013

Söndagens

Efter att ha kört järnet förra veckan så blev jag ju sjuk. Eller inte sjuk, men heller inte frisk. Vilade och vilade och sov och gjorde annat än att träna. Och så tänkte jag kört i fredags, men jag orkade inte. Kroppen orkade inte. Och i lördags hann jag inte. Men idag. Sprang! Ute! Sååååååå skönt! Nu får våren gärna komma med stormsteg! Och så får jag se till att inte glömma min dagliga stretch. Tur att jag ska till benknäckaren på onsdag.

Man blir dessutom jättetrött av att springa, så nu planerar jag att somna så snart som möjligt. Klockan är inte ens 22 än...

Dagens: 5 km, 29 minuter, 282kcal.
Plus magstyrka. Det var pass 1 vecka 2. Jag är något förskjuten men vad fasen.. Det löser sig på slutet ändå.

söndag 17 februari 2013

Veckan som gått

Det har varit en finfin vecka träningsmässigt! Har känt mig hängig och trött och lite krasslig i halsen. Men betoning på lite.
Men så har det idag brutit ut en liten förkylning. Tror att den kommer vara lugn men ska införskaffa lite naturläkemedel och kurera ordentligt. Hej frukt, te och vitlök!

Hursomhelst, veckan sim gått;
Måndag - löpning 5 km plus styrka med axlar, vader och mage och rumpa.
Tisdag - body balance, uppvärmning i roddmaskinen.
Onsdag - vilodag.
Torsdag - zumba
Fredag - löpning intervaller plus styrka mage och rumpa.
Lördag - spinning.
Söndag - än så länge vilodag, men dagen är ju inte slut än...

måndag 11 februari 2013

Löpning - en materialsport

Jag har fått hem mina nya skor!
Sitter som ett smäck och nu vill jag inget annat än springa.

söndag 10 februari 2013

Skidpremiär

Sådärja!
Årets skidpremiär har äntligen gått av stapeln. 7 km kuperad terräng på underbara Kinnekulle. Finfina spår, svagt nedför med bra glid i början. Branta klättringar med för lite fäste mot slutet. Och ett spår som vi inte hade en aning om hur långt det var. Det visade sig vara 7 km, som sagt. Naturreservat och biotopskydd om vartannat gör omgivningarna fantastiska. Och dessutom nästan tomt på folk. Gött.
Glömde stretcha insida lår igår.... Väl mött, träningsvärk!

söndag 3 februari 2013

Söndagens...

Idag gav jag mig den på att göra nåt svettigt men kul så jag åkte till olskroken och körde en timma zumba. Kalaskul. Eller ja, ganska kul. Svettigt iaf.

Känns som att inget motiverar mig these days! Riktigt skittråkigt faktiskt. Egentligen vill jag bara vara ute och åka skrillor eller skidor och helst av allt vill jag åka till alperna och glida ner för långa goa backar. Och så vill jag springa. Snälla kyla, försvinn! Eller så skiter jag i kylan och springer ändå. Det går ju det med. Imorgon ska jag köra pump. Utmana mig lite och kolla om musklerna håller. Och sen hitta ett kul löpprogram att pyssla med!

Ciao.

lördag 2 februari 2013

Inköpsresa

Idag har löpludret varit ute på inköpsresa. Ända ner till stan drog hon för att prova skor. De som var påtänkta var inte alls bra... Glapp i hälen! Det håller ju inte.
Men så plockades det fram ett par lite dyrare ("det brukar ju ofta innebära bättre passform"). Och givetvis så satt de som ett smäck! På måndag görs beställningen. Nu längtar jag massor efter våren!! Vill ut och kuta!

Vattengympa!

Efter lite smågymmande och mkt jobb var det då dags för ett pass vattengympa. Jag och ett litet gäng kollegor hade privat pass på valhallabadet och det såg ungefär såhär: