torsdag 24 januari 2013
Äntligen!
Jag vet att jag inte ska ta utlåning seger i förskott. Men nu börjar det ta mig tusan äntligen att inte göra så ont längre. Hade fjärde kiropraktorbehandlingen i tisdags. Efter det har jag druckit öl (har ni förresten hört om han löparen som kör "the drunk diet"?), tränat mage, axlar, promenerat långt och kallt och städat och pluggat. Och stretchat och tränat mage igen. Och stretchat. Och nu känns det 1000 gånger bättre än det gjorde förra veckan. Och typ 100000 gånger bättre än innan jul. Så alla blåmärken på lår, rumpa, mage och nålar i kroppen har varit värt det. Tror jag. Kanske var det den där massagen i naveln och på magen i tisdags som gjorde det? Det och all stretch. Jag är värd en guldstjärna.
onsdag 23 januari 2013
Gymhoran! Här ligger jag och gör situps och sneglar bort mot ditt kontor. Bege dig till Gbg snart så kan vi träna :)
Keso!
Vi är galna på jobbet. Hela högen håller på och tränar och äter rätt mest hela tiden.. Nu har keson i den närbelägna Coopbutiken tagit slut...
torsdag 10 januari 2013
Stark torsdag
Efterjobbetpass igår.
Var på det helt och hållet inkompletta gymmet på olskroken, så vissa planerade övningar fick läggas åt sidan. Körde rygg och triceps och pushade mig själv till tyngre än sist, hurra!
Avslutade med magträning.
Var på det helt och hållet inkompletta gymmet på olskroken, så vissa planerade övningar fick läggas åt sidan. Körde rygg och triceps och pushade mig själv till tyngre än sist, hurra!
Avslutade med magträning.
onsdag 9 januari 2013
Kiropraktorn. Besök nr. 3. Smärta
Tillbaka på bänken igen. Efter en ryggradsvridning med oroväckande mycket knäppljud blev det dags för lite massage. Eller jag skrev fel, mycket massage. Och hård oskön massage. Genomsvett av smärta.
Sen akupunktur. 3 st på utsida lår och en avslutande nål i sätesmuskeln.
Nya övningar också, 2 stretch. Baksida lår och en till för sätet. Eller röven som vi säger här i Göteborg.
Ikväll förpassas jag till badkaret, inte gymmet.
Inom kort är mitt lår blått.
Men det finns hopp! För shit vad jag bygger upp de där stackars musklerna från grunden nu. Och sträcker ut dem och får dem att samarbeta och ha det bra.
Fortsättning följer....
Sen akupunktur. 3 st på utsida lår och en avslutande nål i sätesmuskeln.
Nya övningar också, 2 stretch. Baksida lår och en till för sätet. Eller röven som vi säger här i Göteborg.
Ikväll förpassas jag till badkaret, inte gymmet.
Inom kort är mitt lår blått.
Men det finns hopp! För shit vad jag bygger upp de där stackars musklerna från grunden nu. Och sträcker ut dem och får dem att samarbeta och ha det bra.
Fortsättning följer....
söndag 6 januari 2013
Löplycka!
Jag hoppas innerligt att min lilla löprunda idag inte gör att jag får ännu ondare. Har stretchat massor. Kanske var det dumt att springa men jag vill inbilla mig att det är bra att musklerna får jobba lite och att det blir genomströmning av blod. En till stretch innan sängdags.
Men apropå den där lyckan...
Det är så gött att springa. Att köra den där rundan fast jag är trött och seg. Inte alltid jättehärligt under tiden, men efteråt. Framförallt efteråt. När man känner sig lite stolt, lite trött och på nåt sätt upprymd.
Gött!
Men apropå den där lyckan...
Det är så gött att springa. Att köra den där rundan fast jag är trött och seg. Inte alltid jättehärligt under tiden, men efteråt. Framförallt efteråt. När man känner sig lite stolt, lite trött och på nåt sätt upprymd.
Gött!
lördag 5 januari 2013
Efter ett Pass idag med både bröst, triceps, axlar och vader så ska jag nu ut och äta och ta ett gott glas tillsammans med bästa Maria. Sen bio.
Men nu har jag hittat en annan grym tjej som gillar att springa och bloggar om det; Sofia Hedström kommer från Skara, ca 5 mil från min hemstad. Hon gillar förutom löpning även mode. Och kombinerar dessa två intressen på ett inspirerande sätt! Läs mer här: http://sofiaspringer.elle.se/
Men nu har jag hittat en annan grym tjej som gillar att springa och bloggar om det; Sofia Hedström kommer från Skara, ca 5 mil från min hemstad. Hon gillar förutom löpning även mode. Och kombinerar dessa två intressen på ett inspirerande sätt! Läs mer här: http://sofiaspringer.elle.se/
Fredagens
Javisst var jag och tränade igår!
Hade lite känning i höften/sätesmuskulaturen i torsdags och tänkte att det berodde på att jag suttit ner på jobbet. Idag lördag har jag svinont, och det kom igårkväll. Nu kör jag stretch var tredje timma. Vet inte om det hjälper.
Igår körde jag rygg och biceps. Förstår faktiskt inte hur jag kan få ont i sätet av det. Har det med de 15 minuters löpning jag körde i tisdags??
Hur som helst. Träningen gick fint och jag toppade såklart med magövningar såsom uthålliga situps, sidoplankan med höftlyft och sneda situps. Och rejäl stretch.
Hade lite känning i höften/sätesmuskulaturen i torsdags och tänkte att det berodde på att jag suttit ner på jobbet. Idag lördag har jag svinont, och det kom igårkväll. Nu kör jag stretch var tredje timma. Vet inte om det hjälper.
Igår körde jag rygg och biceps. Förstår faktiskt inte hur jag kan få ont i sätet av det. Har det med de 15 minuters löpning jag körde i tisdags??
Hur som helst. Träningen gick fint och jag toppade såklart med magövningar såsom uthålliga situps, sidoplankan med höftlyft och sneda situps. Och rejäl stretch.
tisdag 1 januari 2013
Nytt år!
Klart ett löpluder startar ett nytt år med att springa! Bara 20 min som uppvärmning, men ändå! Sen var det styrka med fokus bröst & triceps. Och så magträning enligt kiropraktorns inrådan. Undrar om jag verkligen ska köra magen varje dag?? Är det inte bra för musklerna att vila ibland?
Avslutade med lång och rejäl stretch. Nu ligger jag i sängen och är sådär skönt trött i såväl huvud som i själen.
Gott nytt år på er!
Vilka är era träningsmål 2013?
Jag ska
1. Springa varvet på max 2 timmar
2. Springa totalt 40 mil iår
3. Simma Vansbrosimmet (tjejvarianten såklart).
4. Springa tjejlidingöloppet.
Avslutade med lång och rejäl stretch. Nu ligger jag i sängen och är sådär skönt trött i såväl huvud som i själen.
Gott nytt år på er!
Vilka är era träningsmål 2013?
Jag ska
1. Springa varvet på max 2 timmar
2. Springa totalt 40 mil iår
3. Simma Vansbrosimmet (tjejvarianten såklart).
4. Springa tjejlidingöloppet.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



