Igår köpte jag Chiafrön. Idag gav jag mig på ett litet test. Först var jag ute och sprang en stund. Försökte fokusera på framfotsisättning, så inte så lång runda. Befarar att mina vader kommer kännas stela imorn...
Hur som helst testade jag att göra iskiate av vatten, pressad lime, lite lite honung och chiafrön. Det ser inte särskilt läskande ut och dessutom blir de små fröna omgivna av gelé (lite som linfrön också blir) när de är i kontakt med vatten. Men jag smakade på geggan och det var gott. Hela glaset drack jag upp och efteråt var jag pigg och mätt. Tror det passar bättre före en runda, så det kör jag nästa gång.
//Löpludret
tisdag 31 juli 2012
måndag 30 juli 2012
Efter semestern är det ganska tungt
...men skam den som ger sig.
Jag la mig förbaskat tidigt på lördagen eftersom allt bara gungade ändå.
Så på söndagen vaknade jag tidigt. Vad göra? Äta frukost; yoghurt, melon, knäckemacka med massa smör och en kopp te. Och så resterna från lördagsgodispåsen. Sen drack jag en mängd vatten eftersom jag tror det är bra för min hy. Och kutade iväg.
Egentligen vill jag springa barfota efter att ha läst Born to Run, men det är inte så skönt på asfalt. Har i alla fall kommit fram till att mina skor är snabbare på asfalt än i skogen. Så jag sprang på asfalt hela vägen. 30 minuters löpning, sen gjorde jag 10 otroligt höga hopp, lite armhävningar och en uppsjö av olika magövningar när jag kom hem. Party Party.
På eftermiddagen blev det bad på Hinsholmen, och flera simtag togs, så träningen är verkligen i gång igen.
//Löpludret
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
