Igår köpte jag Chiafrön. Idag gav jag mig på ett litet test. Först var jag ute och sprang en stund. Försökte fokusera på framfotsisättning, så inte så lång runda. Befarar att mina vader kommer kännas stela imorn...
Hur som helst testade jag att göra iskiate av vatten, pressad lime, lite lite honung och chiafrön. Det ser inte särskilt läskande ut och dessutom blir de små fröna omgivna av gelé (lite som linfrön också blir) när de är i kontakt med vatten. Men jag smakade på geggan och det var gott. Hela glaset drack jag upp och efteråt var jag pigg och mätt. Tror det passar bättre före en runda, så det kör jag nästa gång.
//Löpludret

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar