fredag 30 november 2012

Dagens dubbel

Alltså... Om det nu ska bli nån verklig effekt på det här tränandet så får jag nog bannemej lägga på ett kol. min fantastiska kollega, som också är bra på det här med gymträning, har plockat fram ett finfint gymprogram till mig nu. Så nu ska jag ge gymmet en ärlig chans.

Det är bara att erkänna för sig själv: jag tar mig inte iväg på klasser. Inte för att träna styrka eller kondition iallafall. Så då får jag gitta nåt annat. Hoppas hoppas hoppas att detta kan vara det!

Drog igång med pass 1 idag efter jobbet på ett tomt gym. Bröst och triceps var fokus, och så en avslutande magövning.
Pass 2 är rygg och Biceps, och pass 3 är axlar och vader. Sen finns ett fjärde pass med ben. Det är till för de veckor då jag inte springer. Alltså utmärkt för lite uppbyggnadsträning under vintern!

Så nu ska jag få ihop löpning, 3 gympass, body balance och lite simning varje vecka?! Ehm... Hjälp! Livet då?

torsdag 29 november 2012

Fredagsmorgon!!

Och jag har gått en 55 min runda med pian. Riktigt kallt. Men vitt på marken. Mysigt och hurtigt på samma gång!

onsdag 28 november 2012

Springa

Japp, igår sprang jag och det var riktigt gött.

Tog mig ner till Sankt Sigfrids plan och så hem igen.

Totalt sprang jag 4,77 km. Och gick 2,33. Så 7 km totalt.
Småregnigt, kallt och mörkt. Men gött. Mössan på!

måndag 26 november 2012

Vansbro!

Första etappen bokad och klar.
I juli 2013 tar jag och gymhoran de första simtagen i vår tjejklassiker. Fram till dess ska jag försöka hålla i med simning en gång i veckan. Typ. Give or take... Har fått ett riktigt fint Gymprogram av en kollega så nu hoppas jag kunna hitta motivation för att träna styrka också. Styrka, springa, simma och balansera. skidor i vinter, och cykel i sommar.

Dagens: 1 h body balance.

tisdag 20 november 2012

Uppdatering!

Har missat skriva ett par pass.... Men det går bra nu. Har ett bra flyt och tar tag i att springa utomhus på kvällarna mellan varven. Imorse var jag uppe med tuppen och simmade. Och ikväll har jag varit ute och promenerat med en kompis.
Imorgon satsar jag på lite löpning!

Ciao!

måndag 12 november 2012

Måndag

Gårdagens: 1tim body balance. Gick fint, men otroligt trött idag... Trots 8 timmars sömn. Eller kanske just därför?!

fredag 9 november 2012

Fredagsstyrka

Idag har det varit en bra dag på jobbet, och avslutade arbetsveckan med ett body pump pass. En fantastiskt dålig instruktör, kass musik men trevligt sällskap. Jag lade också på lite extra vikt mot förra veckan men jösses vad svag jag är!!! Bara att kämpa på för att bli starkare.

Nu bygger jag upp själen med rödvin och fredagsmys.

torsdag 8 november 2012

Tempolöpning!

Wohoo! Inget ont gjorde det att springa med snabba skorna. Var inte ute så länge, sprang i 20 min och sen vände jag och gick hem. mkt bra! Hann testa tekniken lite och hade verkligen känslan! Pepp pepp!

I veckan ska jag och gymhoran boka in oss på Vansbro. Ska bli riktigt kul!! Sen försöker hon locka mig med en fin racercykel, till vätternrundan då... Vill ha!!! Men jag tror nog en hybrid räcker..
Såg att hon kikat på Hisingen runt. Kanske är ett bra lopp att köra. Nån som testat?

Dagens; löpning 20 min, snitt 5:44. Bästa: 4:13min/km. Totalt 3,53 km.

Reflexerna på!!

Mörkt ute nu. Tur att jag har reflexer på skorna, och en väst. Och ett glittrigt pannband... Dags att ge sig ut!

tisdag 6 november 2012

Att aldrig sluta utmana sig själv

Nu har jag börjat klätterkurs. Efter alla dessa år som jag velat testa klättring så har jag nu fått tummen ur (och en kompis som också ville köra). Del ett av två är klar, nästa vecka ska vi öva fall. Idag har vi knutit knutar, säkrat och klättrat upp för en vägg. Riktigt kul. Känns som att jag har det i mig ;)

måndag 5 november 2012

Brygga!!!

Wohooo! Jag har idag gått upp i brygga på min BodyBalanceklass. Grymt! 27 år, snart 28 och uppe i brygga. Can you believe it?!?!

Alltså för att förklara min eufori över det inträffade kan jag meddela att under alla mina år av jazzdansträning som tonåring så var brygga min svaga punkt. Jag kanske lyckades en gång... Spagaten och spliten var inte att tänka på, men bryggan trodde jag ändå skulle vara genomförbar. Men ack så många gånger jag gick bet. Men nu. 10 år senare, 10 år äldre, så gick det. Firar med extra mycket russin i yoghurten.

Dagens: 1tim body balance, inkl. brygga. Party party!

söndag 4 november 2012

Söndagsturen

Äntligen löpning igen! En veckas ont, ytterligare en vecka med voltaren och styrka och simning. Ni kan tro att det kändes gött att komna ut på en riktig söndagstur idag! Körde åttan med stepsubban och vi hade en underbar runda. Höstig frisk luft, vindstilla. Pigga ben, bra fart.