lördag 29 december 2012

Helgträning

Sådär ja! Efter alldeles för mkt stillasittande, julmat, julkolor, julöl och rehabträning så är det nu dags att träna på riktigt.
Har just stoppat i mig keso och tonfisk efter ett pass på gymmet. Rygg och biceps idag, och lite lite löpning med teknikskorna som jag nu väljer att kalla dem. Alldeles snart är det dags att prova ut nya distansskor. Ska bli kul! Och hoppas att Adidas har några som passar :) Nu är det dessutom vinterstudion på tv. Underbart!

Vad tycker ni om stilen såhär i vinterrusket?!?

torsdag 20 december 2012

Jag begär omstart.

Det framgick inte, men jag var på min andra behandling hos kiropraktorn igår.
Det onda hade flyttat sig lite till mer säte och utsida höft. Och nu är det ännu lite bättre.
Igår gick han hårt åt höftböjaren genom massage på magen, kinesologisk zonterapi i foten, stenhård massage på vänsterlåret (igen) och så lite knäckning nere över bäckenet typ. Och så en avslutande nål i sätesmuskeln. Partyparty!
Nya övningar har det blivit också. Bara bara magstyrka. Allt det onda i ryggen och över rumpan har att göra med min svaga mage. Och att det bara är ena sidans muskler som jobbar. Men nu ska det bli ändring! Magstyrka och stretch av säte och höftböjare.

Nytt gymkort införskaffades idag, och om två veckor ligger jobbet och gymmet grannar. Vad finns det som kan stoppa mig 2013?

onsdag 19 december 2012

Lågsäsong

Skyller på kassa muskler och ett hektiskt jobb. Senaste veckan har jag bara kört kiropraktorns rehabövningar och ett kortare styrkepass. Men efter fredag kan jag nog vara med på banan igen! Dessutom har jag idag fått leverans av Adidas. Skorna var inte till mig men; ett par löpartights, en långärmad löpartröja, iPhonehållare, baddräkt, Stella-sweatpants. Ska bli gött att få träna i nya fräscha kläder!

måndag 10 december 2012

Mörbultad måndag

Min rygg har ju som bekant inte varit på topp det sista. Idag var jag hos kiropraktorn för första gången i mitt liv. Det var en tumultartad upplevelse, minst sagt. Han upptäckte att min vänstra sida, höftböjare och magmuskulatur, är mer eller mindre helt inaktiva och hur svaga som helst. Sen vred han rätt bäckenet/höftleden/ellernåtdärinärheten. Det knakade och knäppte som hur hur mycket bubbelplast som helst. Det var läskigt men ändå gött. Har ju känt att nån skulle behöva dra rätt grejerna...

Sen kom smärtan.
Mitt lår.
Utsida ovansida vänster lår.
Massage för de djupa musklerna.

Jag fick be honom pausa lite för att jag överhuvudtaget skulle kunna fullfölja behandlingen och inte bara resa mig upp och dra.

Jag har mer ont nu än innan.

Och så har jag fått stretchövningar för höftböjaren och en styrkeövning för magen.
Det var alltså inte ryggen det var fel på egentligen, den har bara fått jobba onödigt mkt pga dåliga muskler i magen, och dåligt stretchad höftböjare. Kroppen är cool, som hjälper sig själv genom att kompensera och sådär....

Vilken kalasmåndag!!
Passade träning idag, men har stretchat hemma.

söndag 9 december 2012

Söndagsmys

Får ändå säga att jag lagt på det där kolet jag pratade om. Gymmandet går fint och det känns lite gott att faktiskt bygga upp kroppen lite också. Tänker ett löppass i veckan, och så kanske ett simpass, för att hålla igång flåset lite. Men det är skönt med riktigt grym ond träningsvärk och slutpumpade muskler också.
Den här veckan har jag hunnit med tre pass på gymmet och dessutom ett pump-pass idag. Imorgon ska jag stretcha ut och boka tid hos en kiropraktor. Min rygg är inte vad den borde vara...

Hur som helst, både gymhoran och Annan var med idag och vi tog en lång bastu efteråt. Söndagslyx!