Min rygg har ju som bekant inte varit på topp det sista. Idag var jag hos kiropraktorn för första gången i mitt liv. Det var en tumultartad upplevelse, minst sagt. Han upptäckte att min vänstra sida, höftböjare och magmuskulatur, är mer eller mindre helt inaktiva och hur svaga som helst. Sen vred han rätt bäckenet/höftleden/ellernåtdärinärheten. Det knakade och knäppte som hur hur mycket bubbelplast som helst. Det var läskigt men ändå gött. Har ju känt att nån skulle behöva dra rätt grejerna...
Sen kom smärtan.
Mitt lår.
Utsida ovansida vänster lår.
Massage för de djupa musklerna.
Jag fick be honom pausa lite för att jag överhuvudtaget skulle kunna fullfölja behandlingen och inte bara resa mig upp och dra.
Jag har mer ont nu än innan.
Och så har jag fått stretchövningar för höftböjaren och en styrkeövning för magen.
Det var alltså inte ryggen det var fel på egentligen, den har bara fått jobba onödigt mkt pga dåliga muskler i magen, och dåligt stretchad höftböjare. Kroppen är cool, som hjälper sig själv genom att kompensera och sådär....
Vilken kalasmåndag!!
Passade träning idag, men har stretchat hemma.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar