tisdag 30 oktober 2012

Come back

Min onda fotled blev inte bättre och visade sig vara en hälseneinflammation. Så nu har jag kört voltaren sen i fredags och har ytterligare ett par dagar kvar. Smärtan försvann först i söndags när jag var ute och vandrade i Vättlefjäll i 7 timmar. Gick en led på ca 25 km och det var fantastiskt härligt. Bra skor, god fika, fint väder och underbart sällskap. Hur skulle jag kunna säga nej till det?!

Så nu är jag igång igen! Körde body balance igår och har simmat idag. Mkt skönt!!
Ska vänta med löpning till söndag, inte börja för tidigt!!!

torsdag 18 oktober 2012

Onsdagens

Missade skriva igår. Körde ett kort tempopass innan jobbet. Typ 25 min i barfotaskorna.
Idag har jag ont i fotleden och den simning jag skulle gett mig på i eftermiddags gick förlorad pga jobb.
Hoppas kunna springa på söndag igen! Känns ju som att jag har så mkt energi och sug i springkroppen!!

Och förresten så har jag träningsvärk i axlar och underarmar. Jag körde gokart igårkväll.

måndag 15 oktober 2012

Bra start på veckan

Body balance idag. Kändes riktigt bra. Stark och pigg i kroppen.

söndag 14 oktober 2012

Omvänd ordning

Ibland får man ändra lite ordning. Den här veckan blev det på "långpasset" och intervallerna.
Kom med tåget vid två och drog rakt till gymmet och sprang en stund. Passade på att träna lite mage, triceps, vader och rygg också.

Dagens: 36 min totalt. Uppvärmning 7 min, 6*2 min 11,5, 6*2 min 9, nedvarvning 5 min.

torsdag 11 oktober 2012

Krispig morgon

Klockan är inte ens 8 och jag kan redan skriva dagens!
6km, 55 min. Iskall promenad ned pian.

Höstnjutning

Idag kunde jag inte låta bli. Skulle varit inne och tränat styrka men det var fullkomligt underbart väder ute. Så jag åkte hem, drog på mig löptightsen, skorna och en fleece, drack ett glas iskiate och stack ut. Fantastiskt vackert. Helt vindstilla runt tjärnen. Löpningen gick av sig självt.
Gula träd, solnedgång. Skogen glödde.

Dagens: 42 min, 6,02 km.

tisdag 9 oktober 2012

Något helt annat.

http://ikroppenmin.blogspot.se/?m=1
Och så läste jag på den bloggen och inser att det jag gör, det jag kämpar för är noll och ingenting i jämförelse. Vad är att springa snabbare i jämförelse med att kämpa för livet? Mot döden? Det är orättvist och jag känner i hela kroppen att jag vill göra mer för alla andra. För utan andra är man ingen. Eller iallafall ganska ensam. Vem är jag utan mina vänner? Vad hade jag gjort utan er? Och min familj. Fy tusan vad ni betyder mycket. Hela bunten. Jag tycker om er av hela mitt hjärta och just idag är det förbannat stort. Ni har hur mycket plats som helst. Var och en och allihop.
Nu ska jag komma på vad bra saker jag kan göra av det här. Inte bara bra för mig, utan för andra.

Tisdagstempo

Jag trappar upp. Sakta men säkert.
Dagens: totalt 22 min.
5 min uppvärmning (7,5), 12 min löpning (9,5), 5 min nedvarvning (gång, 6).
Därefter 1 Tim body balance.

Adios.

söndag 7 oktober 2012

Söndagsturen

Idag blev det en runda runt Härlanda tjärn. Underbart väder, pigga ben och mkt energi.

Dagens: 5,7 km
Tid: 35 min (gång 5 min uppvärmning, löpning 25 min lugnt tempo, 6,10, gång 5 min nedvarvning, + min extra).

fredag 5 oktober 2012

Fredagsintervaller

Dagens: 36 min löpning. Fördelat enligt följande; 7 min lätt uppvärmning (8,5), 6*2 min högt tempo (11,5) varvat med 6*2 min lätt löpning (8,5), avslutades med 5 min nedvarvning (gång, 5).
Därefter rejäl stretch.

Galet gött!

onsdag 3 oktober 2012

Löpbandet

Idag har vi mötts, löpbandet och jag, för första gången på länge.
Perfekt första pass, ett kort tempopass för att träna upp fötter och vader i de nya skorna. Det gick kanon! Men ont i fotdynorna efter. Kom ihåg; hitta bra stretchövningar för fötter!!

Dagens: 22min, 3,17 km. Och då var de sista fem minutrarna i gångfart.

tisdag 2 oktober 2012

Måndagsyoga

Ja... Ligger lite efter här. Körde body balance igår vilket var riktigt bra. Jobbigt och skönt på en gång.
Idag har jag vilodag och imorgon planerar jag intervaller.

Så. Gårdagens:
1 Tim BodyBalance.